Work in progres... 

Spodziewajcie się aktualizacji

koło 9 kwietnia 2024!

Work in progres... Spodziewajcie się aktualizacji około 9 kwietnia 2024!

DO GÓRY

Na terenie gry można znaleźć rozmaite gamble (patrz mechanika ogólna). Można je sprzedać u handlarza lub też rozmontować na komponenty. Rozmontować gambel może tylko technik (chemik lub monter) w następujący sposób:


Gambel należy zanieść do wyznaczonego punktu rozkładu (najczęściej bar), a następnie pobrać z maszyny losującej odpowiednią ilość części

 

  • Mikro gambel (np. kondensator, bezpiecznik, przycisk) = za mały przedmiot aby rozmontować
  • Mały gambel (np. dysk twardy, karta grafiki, wibrator)  = 1 woreczek
  • Duży gambel (np. komputer, mikser, mechaniczne ramie kolegi) = 2 woreczki
  • Ogromny gambel (wymaga więcej niż 1 osoby do noszenia) – zapytaj MG

 

Bardzo prosimy o fizyczne nierozmontowywanie większych gambli (np. komputerów) w celu pozyskania z nich większej ilości elementów
 

5 podstawowych komponentów chemicznych

5 podstawowych komponentów monterskich

W odróżnieniu od montera, wszystkie narzędzia niezbędne do wykonania mechaniki chemika zostaną ci dostarczone przez organizatorów. Niemniej nadal zachęcamy aby przygotować sobie swój własny zestaw małego chemika zawierający słoiczki, butelki, fiolki itp. Dobrze przygotowane zestawy z pewnością otrzymają bonus na etapie tworzenia postaci. Ponadto, projektując strój, przygotuj sobie miejsce na przechowywanie niewielkich plastikowych probówek będących elementem mechaniki.


Podobnie jak w przypadku montera, otrzymasz na początku gry „Podręcznik Chemika” zawierający opis mechaniki oraz listę przepisów, które możesz wykonywać. Dodatkowe przepisy mogą się pojawić w grze i konieczne będzie ich pozyskanie.
 

Aby wytworzyć porządany preparat musisz posiadać następujące rzeczy:

  • Papierki uniwersalne (dostarczone przez organizatorów na początku gry, nie zgub, bo nie będziesz w stanie realizować mechaniki!)
  • Plastikowe probówki eppendorffa wypełnione bezbarwnym płynem. Na początku gry otrzymasz ich kilka, dodatkowe możesz zdobyć w procesie tworzenia postaci lub zakupić w trakcie gry od handlarza.
  • Przepis
  • Komponenty chemiczne uzyskiwane w procesie rozkładania gambli (patrz wyżej)
  • Dodatkowe elementy wyszczególnione w przepisie (np. Tornado żużel w przypadku rafinacji)

 

Samo przeprowadzenie mechaniki jest bardzo proste. Każdy przepis posiada wyszczególnioną listę komponentów chemicznych, ilość niezbędnych do przeprowadzenia reakcji oraz kolory, które musisz uzyskać w tych reakcjach (1 reakcja = 1 eppendorff). Reakcje przeprowadzasz poprzez wrzucenie kawałka papierka do probówki. Papierek może zabarwić się na jeden z trzech kolorów. Czerwony/różowy, żółty (brak zmiany koloru papierka) lub niebieski/zielony. Zwróć uwagę, że niektóre przepisy uznawane są za udane kiedy otrzymasz np. kolor żółty lub niebieski, podczas gdy inne wymagają otrzymania konkretnego koloru. 
 

Aby wykonać mechanikę chemika:

 

  • Przygotuj przepis
  • Zbierz wszystkie niezbędne do wykonania przepisu komponenty chemiczne.
  • Przygotuj odpowiednią dla danego przepisu ilość eppendorffów
  • Przeprowadź reakcje i porównaj wyniki z wymaganiami przepisu.

 

Jeżeli uzyskałeś kolory wymagane w przepisie, możesz pobrać z wyznaczonego punktu uzyskany drag. W przeciwnym razie reakcja się nie powiodła i nic nie otrzymujesz. Niezależnie od wyniku, wszystkie wykorzystane komponenty i eppendorffy są zużywane w procesie i przepadają. Przykładowy przepis znajdziesz poniżej:

Mechanika chemika

Prawda, że łatwe? W niektórych przepisach konieczne jest dodanie jeszcze dodatkowego komponentu. Zaznaczone jest to w formie przepis + coś. I tak na przykład, budowa działającej broni palnej wymaga posiadania ZAMKA, produkcja amunicji wymaga PROCHU (który może stworzyć chemik). Pozostałe z przepisów mogą wymagać wykorzystania jednego z czterech komponentów budowanych osobno przez ciebie. Są to ŚMIGŁO, WIERTŁO, WICHAJSTER i DYNKS.

 

W przypadku wykonywania przepisu wymagającego dodatkowych elementów, nie muszą one spełniać żadnych zależności matematycznych. Dodatkowo, nikt ci nie broni chodzić po terenie z torbą pełną dynksów i wichajstrów, żeby mieć je na podorędziu w razie potrzeby ale pamiętaj, że jakaś dobra dusza może stwierdzić, że są jej bardziej potrzebne niż tobie i cię ich pozbawić.

Kiedy pomimo wszelkich trudności związanych z matematyką i obsługą taśmy uda ci się sklecić przepis, pokaż go jakiemuś MG w celu weryfikacji i wymień w odpowiednim punkcie na sklecony przedmiot. Pamiętaj, że w przypadku budowy broni musisz posiadać swoją replikę lub broń białą, a wykonanie przepisu pozwala ci ją po prostu wprowadzić do gry (albo wprowadzić ją do gry komu innemu, jeśli tylko wykonujesz usługę budowy). W przypadku przepisu naprawy, zrealizowany przepis należy przykleić do naprawianego urządzenia. W każdym wypadku, użyte komponenty są tracone i nie da się ich odzyskać.
 

Każdy gracz chcący grać postacią montera jest zobligowany do zaopatrzenia się we własnym zakresie w Uniwersalne Narzędzie Naprawcze tj. srebrną taśmę klejącą (tzw. DuckTape). Dopuszczalna jest także kolorowa taśma izolacyjna, ale twoje konstrukcje będą wyglądały to dużo mnie profesjonalnie. Dodatkowo zachęcamy aby zaopatrzyć się w narzędzia (oczywiście odpowiednie do post-apo). Nie są one niezbędne do wykonywania mechaniki ale dają bonusowe punkty stylu i lansu.


Na początku gry, każdy monter otrzyma od organizatorów „Podręcznik montera”. Ta swoista biblia zawiera pełny opis mechaniki montera oraz listę przepisów, które monter może zbudować. Ponadto w trakcie gry dodatkowe przepisy będą umieszczone na elementach wymagających naprawy bądź możliwe do zdobycia.


No ale na czym dokładnie to całe monterstwo polega? Otóż, wszystko co musisz zrobić to połączyć ze sobą odpowiednie elementy monterskie w sposób trwały zgodnie ze schematem (teraz już widzisz po co ci ta taśma). ALE żeby nie było tak prosto, nie wystarczy skleić ze sobą kilku śrubek lub płytek. Połączenie elementów musi spełniać warunki opisane w przepisie. Każdy z elementów ma na krawędziach umieszczone liczby. Aby zmontowany szpej działał, sąsiadujące ze sobą liczby muszą spełniać matematyczną zależność z przepisu (zwróć uwagę, że elementy monterskie MOŻNA OBRACAĆ!). Najlepiej zobrazować to przykładem:

Komponenty

Pozyskiwanie elementów

Mechanika Montera

Chemik

Monter

Komponenty

Postacie z wiedzą techniczną z zakresu chemii lub mechaniki są niezwykle cenione w świecie post-apo. Monter potrafi naprawić zepsuty szpej lub zbudować coś nowego ze złomu, podczas gdy chemik mieszając ze sobą różne rzeczy tworzy dragi i medykamenty.


Obie te profesje aby operować potrzebują jednak materiałów. Materiały te, mają postać małych, dwustronnych karteczek. Po jednej stronie znajduje się element monterski, a po drugiej element chemiczny. Wykorzystanie komponentu do mechaniki niszczy go i uniemożliwia ponowne wykorzystanie. Dlatego to ty decydujesz czy dany element stanie się zamkiem do broni czy medpakiem. 

Istnieje 5 elementów monterskich oraz 5 elementów chemicznych. Ich dokładne wykorzystanie jest omówione poniżej w sekcjach odpowiednich profesji.

Mechanika technika

Przykładowy przepis, który można znaleźć w podręczniku chemika. 1 - Nazwa, 2 - Opis działania, 3 - Liczba wymaganych reakcji (w tym wypadku potrzebny jest tylko 1 epperndorff), 4 - Wymagane komponenty chemiczne 

Przykładowy sposób wykonania mechaniki montera

IMPREZY, KTÓRE LUBIMY

PATRONI

SPONSORZY

W trakcie trwania gry walki między uczestnikami gry (Graczami, mobami etc.) mogą być rozstrzygane na dwa sposoby – walkę strzelecką (z wykorzystaniem replik ASG) bądź walkę wręcz (z wykorzystaniem otulin).

Uwaga: ze względu na używanie w trakcie gry replik ASG na terenie całej gry obowiązuje BEZWZGLĘDNY  OBOWIĄZEK noszenia okularów ochronnych zatwierdzonych przed grą terenową, z wyłączeniem stref do tego wyznaczonych (strefy Off-ASG) acz zalecane jest noszenie okularów także w strefach Off-ASG.