W trakcie trwania gry walki między uczestnikami gry (Graczami, mobami etc.) mogą być rozstrzygane na dwa sposoby – walkę strzelecką (z wykorzystaniem replik ASG) bądź walkę wręcz (z wykorzystaniem otulin).

Uwaga: ze względu na używanie w trakcie gry replik ASG na terenie całej gry obowiązuje BEZWZGLĘDNY  OBOWIĄZEK noszenia okularów ochronnych zatwierdzonych przed grą terenową, z wyłączeniem stref do tego wyznaczonych (strefy Off-ASG) acz zalecane jest noszenie okularów także w strefach Off-ASG.

SPONSORZY

PATRONI

IMPREZY, KTÓRE LUBIMY

Ranny jest w szoku i należy poczęstować go jakimś dragiem. Uśmierzy to ból, który po szoku na pewno będzie bardzo duży.

Jakaś kość została złamana lub pęknięta. Należy usztywnić miejsce rany. Wystarczy jakiś patyk. Bez przesady.

Rana nie wygląda zbyt dobrze. Musisz ją zabandażować, żeby uniknąć infekcji.

Mechanika medyka

A teraz trochę o tym jak działa twoja profesja. Każdy gracz posiada kartę trafienia. Jest to karta, którą otwiera się po trafieniu. Na tej karcie można znaleźć 5 rodzajów efektu: Nic ci się nie stało, Stres pola walki, Lekka Rana, Ciężka Rana, Krytyczna Rana. Karty trafienia są jednorazowe, po ich otwarciu należy je przedrzeć na pół aby uniknąć omyłkowego ponownego wykorzystania tej samej karty.

 

W przypadku Stresu pola walki, gracz będzie panikował. Następnie należy dostarczyć mu nową Kartę Trafienia.

 

W przypadku nic się nie stało, gracz musi zostać sprawdzony, czy rzeczywiście nic mu nie jest i następnie należy dać mu nową Kartę Trafienia

 

W przypadku Lekkiej Rany, gracz ma 5 minut aby otrzymać niezbędną pomoc medyczną. Jeżeli nosi ciężki pancerz, może on zignorować tą ranę. Na tą ranę działa również Medpak. W przypadku pancerza lub medpaka, graczowi należy dostarczyć nową kartę trafienia.

 

W przypadku Ciężkiej Rany, gracz ma 5 minut aby otrzymać niezbędną pomoc medyczną. Tutaj pomoże tylko interwencja sanitariusza lub Deadline. Poziom trudności wylosowanej rany (patrz „Opatrywanie ran”) wzrasta o +1 (należy zapisać to na karcie rany).

 

W przypadku Krytycznej Rany, gracz ma 1 minutę aby otrzymać niezbędną pomoc medyczną. Tutaj pomoże tylko interwencja sanitariusza lub Deadline. Poziom trudności wylosowanej rany (patrz „Opatrywanie ran”) wzrasta o +3 (należy zapisać to na karcie rany).

Medyk to profesja, która pozwala na uratowanie życia rannemu koledze. Posiadasz mistyczną wiedzę w jaki sposób zatkać dziurę po kuli żeby krew nie wyciekała czy też jak zaszyć ranę żeby wnętrzności nie stały się zewnętrznościami. Jeżeli zdecydujesz się grać medykiem, powinieneś zaopatrzyć się w coś do pisania (czymś trzeba wypisywać recepty) oraz bandaże (mogą być to np. paski ze starego prześcieradła, im brudniejsze tym lepiej – to post-apo!). Ponadto zalecamy przewidzenie w stroju odpowiedniego miejsca na przechowywanie kart trafień oraz kart ran które będziesz wydawał graczom żeby nie myliły ci się z innymi elementami fabularnymi.

 

Karty trafień

Karty rany

Chemia

Chemia bojowa

  

Gdy na karcie trafienia pojawia się Rana (Lekka, Ciężka lub Krytyczna), medyk ma najwięcej do roboty.

Należy wylosować kartę rany i rozpatrzyć jej skutki:

 

  1. Na każdej karcie rany jest opisana poważność rany. Jest to informacja potrzebna Chirurgowi, jeżeli rana wymaga operacji. Osoby posiadające podstawową wiedzę z zakresu medycyny (Cecha Medyk Bojowy) są w stanie opatrywać rany poziomu 5 i niższych. Sanitariusze są w stanie opatrywać dowolne rany. Poziom rany należy zmodyfikować (zapisać to na karcie ran) w zależności od rany z karty trafienia w następujący sposób:
    • Lekka rana +0
    • Ciężka rana +1
    • Krytyczna rana +3

 

  1. Symbole oznaczają co jest potrzebne do udzielenia pierwszej pomocy. Przez medyka. Należy wykonać wskazane polecenia, zanim doprowadzi się rannego do chirurga. Możliwe symbole:

 

  

  1. Opis rany. W zależności jak została spowodowana rana, występuje inna rana. Jeżeli postać otrzymała ranę w lekki, lub ciężki pancerz, czytamy opis rany Pancerz lekki, lub Pancerz ciężki. Jeżeli postać otrzymała obrażenie w część ciała nie chronioną przez pancerz, pancerz jest uszkodzony, lub jeśli postać nie posiada pancerza, czytamy opis rany w zależności od rodzaju trafienia. Jeżeli Jest to rana postrzałowa czytamy Kulka, jeżeli obrażenia w walce wręcz, Otulina. W przypadku jakichkolwiek innych obrażeń czytamy opis rany Inny rodzaj.

 

  1. W przypadku, gdy opis rany mówi o okaleczeniu, należy powiedzieć rannemu, że jest okaleczony i do czasu operacji u chirurga musi odgrywać efekt okaleczenia opisany na karcie rany.

Należy uspokoić rannego. Nawet jak nie panikuje kilka ciepłych słów może ukoić rany.

Ranny wygląda na spragnionego. Daj mu coś do picia, to na pewno go uspokoi.

Karty ran i opatrywanie

Karty trafień

Na terenie można pozyskać 5 rodzajów chemii bojowej:

 

Painkiler – środek przeciwbólowy, niezbędny do operacji.

 

Ketaminium Hydroxyalkanium - Wziewno-doustno-doodbytniczy środek anestezjologiczny o przyspieszonym działaniu. Można używać w czasie operacji zamiast painkillera.

 

Medpak – medpak to chemia, która leczy ranę do 5 poziomu, ale nie niwelujące okaleczenia. W przypadku lekkiej rany na karcie trafienia leczy ją bez konieczności rozpatrywania karty ran. Ratuje życie. Pamiętaj, że zażycie 3 Medpaków jednego dnia skutkuje śmiercią.

 

Deadline – Trochę jak medpak, ale leczy każda ranę (nie śmierć) i nie ma limitów użycia dziennie. Ciężki do zdobycia, zachowaj na czarną godzinę. Również nie leczy okaleczeń.

 

AR-23 – Eksperymentalny rodzaj chemii. Leczy jedno okaleczenie

Przykładowa karta rany, opis poszczególnych elementów znajdziesz poniżej

DO GÓRY